Як навчити дітей 10-15 років основам фінансової грамотності?
Як пояснити їм такі поняття, як дохід, витрати, прибуток, податки тощо?
Як навчити їх відповідальності ініціативності, проактивності?
Тепер ми знаємо найкращий для цього спосіб: велика рольова бізнес-гра, де кожна дитина створює свій власний бізнес і несе за нього повну відповідальність.
У нашому виїзному таборі в Карпатах закінчилась бізнес-гра, яка тривала 8 днів. В ній все було, як у дорослому житті.
Спочатку кожен з дітей обрав бізнес, яким хотів би займатися. Ідеї були різні: виготовлення і продаж лимонаду, салони краси, масажні салони, перукарня, «татухи від братухи», магічна лавка, кабінет психологів та ін. Потім діти оплатили оренду робочого місця, виготовили вивіски, зробили рекламні візитки, визначилися з цінами і, починаючи з 3-го дня гри, почали продавати один одному свої товари і послуги.
В кінці «робочого дня» діти заповнювали свої фінансові звіти, рахували виручку. До речі, під час гри деякі бізнеси отримували штрафи від податкової інспекції чи санітарно-епідеміологічної служби (все як у дорослому житті).
Діти щодня з нетерпінням чекали початку гри, дехто придумував додаткові послуги, щоб збільшити прибуток. Абсолютно усі переживали за свій бізнес і дуже-дуже старалися надавати якісні послуги.
А по закінченні гри ми вивели рейтинг бізнесів, привітали переможців – тих, чий бізнес був найбільш прибутковим, а також проаналізували разом з дітьми, завдяки чому одні бізнеси були дуже прибутковими і чого не вистачило тим бізнесам, які не посіли призові місця.
І нарешті кульмінаційний момент гри – ярмарок, де діти за «ігрові» гроші купляли справжні товари, які користуються великим попитом у підлітків.
Щиро дякуємо усім бізнесменам і бізнеследі за активну участь у грі!